Den administrative rottebekæmpelse

Den administrative del af rottebekæmpelsen i kommunen varetages af den kommunale afdeling for Miljø og Klima og her skal det sikres at:

  • Kommunens borgere kan anmelde rotteforekomst til kommunen
  • Kommunens borgere modtager en effektiv rottebekæmpelse og forebyggelse af rotter
  • Kommunens borgere aktivt deltager i forebyggelse på egen ejendom
  • Bekæmpelse og forebyggelse i kommunen følger de lovmæssige bestemmelser

Nedenstående er de arbejdsopgaver som den administrative del af rottebekæmpelsen i Syddjurs Kommune varetager:

  • Udføre tilsyn og håndhævelse
  • Statusmøder med den praktiske rottebekæmpelse
  • Tilsyn med de kommunale bekæmpere
  • Tilsyn med de private bekæmpere, herunder også tilsyn med sikringsordninger
  • Administration af digital journalisering system (Driftweb) og øvrig indberetning til fælles national database
  • Telefonisk support af borger, virksomheder og bekæmpere
  • Opdatering af liste for tilsynspligtige ejendomme
  • Revidering af rottehandlingsplan
  • Udarbejdelse af kommunikation til kampagner og digitale medier